Twee Harten Meditatie

Twee Harten Meditatie

 

De Twee Harten Meditatie (engels: Twin Hearts Meditation) is een schitterende meditatie om in korte tijd stress, somberheid en negativiteit los te laten en om te zetten in blijdschap, geluk en innerlijke vrede.

De Twee Harten meditatie maakt gebruik van het hart chakra en kruin chakra om ieder mens en wezen liefdevolle energie op te sturen. Hierbij maken we o.a. gebruik van het gebed van St Franciscus van Assisi. Na het zegenen, mediteren we op de mantra “OM”, een schitterend licht en de innerlijke stilte die dan ontstaat.

De meditatie is zelf gedaan in 20 minuten per dag, dus past goed in het veelal drukke bestaan. Doe voor deze meditatie, en erna, zeker een set lichaamsoefeningen. Klik hier voor de standaard set van 5 minuten.

Regelmatig de Twee Harten mediatie doen heeft de volgende voordelen:

  • Diepe ontspanning en innerlijke vrede
  • Verbeterde lichamelijke en geestelijke gezondheid
  • Verhoogde productiviteit en meer mentale energie
  • Sterk verbeterd leervermogen, ideaal voor studenten
  • Sterkere intuïtie
  • Veilig versnelde spirituele en persoonlijke ontwikkeling
  • Groter energieveld (aura) en energiecentra’s (chakra’s), hierdoor  heb je de energie om je doelen en dromen te verwezenlijken

Alex te Paske organiseert in Amsterdam, Leiden, Den Haag en op meer locaties regelmatig Twee Harten Meditaties met ook hierna een mogelijkheid om Pranic Healing te ervaren. Ook kun je een Twee Harten meditatie avond aanvragen, door het gehele land, bij 4 of meer personen. Je kunt zo onder goede begeleiding deze krachtige meditatie oppakken en daarna thuis beoefenen. Ook is de meditatie op cd te verkrijgen en samen met Alex iedere zondagavond om 21.00 – 21.35 via online livestream / zoom te volgen. Geef je interesse aan via het contactformulier.

Twee Harten meditatie – de stappen

  1. Lichaamsoefeningen (12x rechts, 12x links), zie onderaan.
    2. Doe een gebed voor bescherming, begeleiding, hulp en voor innerlijke vrede.
    3. Activeer je hart en kruin centra door er liefdevol naar te glimlachen.
    4. Wees je bewust van je hartcentrum, visualiseer de aarde.
    5. Richt je handen met de handpalmen naar voren toe, naar de kleine aarde en wens ieder mens en  wezen heel veel liefde, warmte en blijdschap. Je kunt het gebed van St Franciscus van Assisi gebruiken.
    6. Wees je bewust van je kruinchakra, zegen de aarde met spiritualiteit en goddelijke liefde
    7. Wees je bewust van je hart en kruincentrum en zegen de aarde.
    8. Leg je handen met de handpalmen naar boven toe op je schoot.
    9. Visualiseer een gouden vlam op je kruinchakra. Zing zachtjes en liefdevol de mantra Om. Ook kun je Amen of Amin gebruiken. Wees tijdens het zingen bewust van de stilte na de Om en de gouden vlam. Zing zachtjes (of in gedachten) een paar keer (12x ongeveer).
    10. Wees je na het zingen voor een paar minuten bewust van de stilte, de innerlijke vrede en de gouden vlam.
    11. Wees je weer bewust van je lichaam, beweeg je handen en voeten.
    12. Richt je handen weer met de handpalmen naar voren naar de aarde toe om de overtollige levensenergie los te laten, wens de gehele aarde voorspoed, liefde en vreugde toe. Ook kun je je stad  en buurt waar je woont voorzien van positieve energie.
    13. Zegen nu de aarde vanuit je voeten en stuitbeen, visualiseer wortels van licht die ongeveer 3 meter diep in de aarde gaan en je krachtig gronden. Herhaal een paar keer dat je krachtig gegrond bent.
    14. Doe een gebed en bedank voor de hulp, bescherming, begeleiding en de ervaring van liefde en vrede. Open je ogen met een glimlach op je gezicht.
    15. Masseer je lichaam en doe dezelfde set lichaamsoefeningen als voor de meditatie.Punten om op te letten:
  • 1 keer per dag is voldoende in het begin voor deze krachtige meditatie.
  • Tijdens meditatie hou je tong tegen het verhemelte ivm de energiecirculatie.
  • Als je deze meditatie vaak wilt doen (4x / week of meer) is het aan te raden om het eten van varkensvlees, paling en meerval te vermijden (ivm de energie hiervan), indien men rookt dit te verminderen, geen verslavende middelen of drugs te gebruiken en alcohol te matigen. Je energielichaam ervaart anders blokkades.
  • Mensen met glaucoom, ernstige hartproblemen en een hoge bloeddruk (die niet onder controle is van medicatie), worden afgeraden om deze meditatie te doen. Als je zwanger bent, is het beter om voorzichtig aan te doen en met de ogen open deze meditatie te doen. De leeftijdsgrens is minimaal 16 jaar of ouder om deze meditatie te doen.

 

Beschrijving van eenvoudige lichaamsoefeningen

Het is belangrijk om lichaamsoefeningen te doen voor en na de meditatie, om je fysieke lichaam en je energielichaam voor te bereiden op de grote hoeveelheid spirituele energie die je opwekt. Mensen die rugklachten hebben, dienen voorzichtig te zijn bij de rek- en strekoefeningen (ruggengraat oefening).

  1. Draaien met de ogen

Draai een cirkel met je ogen; 12 maal met de klok mee, vervolgens 12 maal tegen de klok in.

2.Nekoefeningen

Draai je hoofd naar rechts en naar links. Dit telt voor één. Doe deze oefening 12 maal.

3. Zwaaien met de armen

Strek je armen voor je omhoog, zwaai ze dan over je schouders naar achteren en breng ze terug in hun oorspronkelijke positie (als een molenwiek). Dit telt voor één. Doe dit 12 maal en doe dit dan nog 12 maal de andere kant op (naar voren toe).

  1. Armen strekken en uitslaan

Breng je armen met gebalde vuisten naar je schouders, sla ze dan uit terwijl je je vuisten opent.  Doe dit 12x.

  1. Draaien van de polsen

Draai de polsen naar rechts 12x en daarna naar links 12x.

6. Draaien met het bovenlichaam (torso twist)

Doe je armen omhoog voor je. Draai je bovenlichaam naar rechts, dan naar links. Dit telt voor één. Doe deze oefening 12 maal.

8. Draaien met de heupen

Zet je handen op je heupen en draai je heupen 12 maal naar rechts, dan 12 maal naar links.

9. Knie oefening

Buig je knieën licht. Draai je knieën 12 maal met de klok mee en 12 maal tegen de klok in.

10. Voetoefeningen

Beweeg de tenen van je rechtervoet naar boven en dan naar beneden. Draai dan je voet 12 maal met de klok mee, dan 12 maal tegen de klok in. Dit is 1 set. Doe hierna hetzelfde met je linkervoet.

11. Kniebuigingen

Doe kniebuigingen. Deze oefening doen we 50 maal.

12. Rek- en strekoefeningen (ruggengraat oefening)

Breng de armen gestrekt boven het hoofd, buig je hoofd en bovenlichaam naar achteren. Buig dan je lichaam naar voren. Dit telt voor 1. Doe deze oefening 12 maal.

Doe deze oefeningen voor en na de meditatie.

 

In de Pranic Healing workshop leer je ook de Twee Harten meditatie. Voor actuele data, kijk bij de agenda.

 

Met dank aan Paige McFall voor de foto’s – www.paige-mcfall.com